İLETİŞİM DEMO TALEBİ

Narkonteks Tekstil

Toygar Narbay

Narkonteks Tekstil | Yönetim Kurulu Başkanı

Narkonteks Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay, Nebim Gold Çözüm Ortağı Giltaş’ın Ege Giyim Sanayicileri Derneği ile ortaklaşa düzenlediği “Üretimde Karlılık ve Verimlilik Semineri”’nde Narkonteks’in Nebim ile yolculuğundan bahsetti. Toygar Narbay, Nebim V3’ün üretimden finansa, satın almadan satışa kadar yurt içi ve yurt dışı tüm operasyonlarını entegre bir şekilde yönetmeye olanak sağladığını bu sayede tüm iş süreçlerini kolaylaştırarak verimliliklerini artırdığını söyledi.

2020 yılında Nebim ile iş birliğine başlayan Narkonteks, 2022 yılının başında mağazacılık ve finans tarafını, 2023 yılı itibari ile de üretim dahil tüm süreçlerini Nebim V3 ile yönetmeye başladı. Nebim V3 ERP’nin aynı platform üzerinde uçtan uca tüm çözümleri sunmasının şirket verimliliğine olan pozitif etkisini anlatan Narkonteks Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay, üretim’in yanında insan kaynakları, finans, muhasebe, raporlama, perakende ve toptan satış, depo ve stok yönetimi süreçlerinin hepsini kapsamlı ve entegre bir şekilde yönettiklerini söyledi. Bu süreçlere ek olarak perakende mağazalarında da Nebim V3 POS ve Nebim V3 Mobil Mağaza uygulamasını kullandıklarını dile getiren Narbay, reyonda çalışan satış danışmanları ve operasyonel süreçleri yöneten mağaza çalışanları tüm süreçleri aynı platform üzerinden yönetirken, müşterilerine reyonda temassız mobil ödemeye kadar uzanan tüm süreçlerini başarılı bir şekilde ilerletmenin önemine değindi.

“Yurt içi ve yurt dışında genişleyen operasyonlarımızın yükünü Nebim ile hafifleterek tüm süreçlerimizin yönetimini kolaylaştırdık”

2005 yılında kurulduklarında herhangi bir ERP programları olmadığını, süreç içinde çeşitli yazılımlar denediklerini, 2009 yılında Blackspade’in de devreye girmesiyle işletme faaliyetleri üretim faaliyeti olmaktan çıkıp satış, dağıtım, pazarlama, mağazacılık, B2C, direct to customer gibi çeşitli kanallarda genişlemeye başladığını anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay, konsinye satışların izlenmesi ve faturalanması, franchise işlemleri, mağazacılık süreçleri ve yurt dışında da stok tutup oradaki üçüncü parti firmalar aracılığıyla internetten satış ve bunun takibine kadar genişleyen bir operasyon yükünün ERP’leri olmadığı için süreçlerini zorlaştırdığını anlatarak devam etti:

“Hiçbir program ihtiyaçlarımızı cevaplamıyor, on altı/on yedi program sistemde entegre olarak çalışmak zorunda kalıyordu. Bir programa güncelleme geldiğinde veri kayıpları ve operasyonel zorluklar yaşamaya başladık ve tek bir platform üzerinde tüm süreçleri birleştirme düşüncesi ile kendi modüllerimizi yazmaya ve platformumuzu geliştirmeye çalıştık ama bir noktada gördük ki, biz bir hazır giyim firmasından bilgi işlem firmasına doğru eviriliyoruz ve gelişmeleri yakalamak da kendi yazılımınızla mümkün olmuyor. Bunu gördükten sonra bir partner aramaya başladık ve 2020 yılının son çeyreğinde Nebim ile tanışma şansını elde ettik.”

“ERP programı satıp alıp hemen kullanmaya başlayabileceğiniz bir süreç değil birlikte gelişme süreci, biz Nebim’in harika yazılım ve analiz ekibi ile bunu başardık”

Nebim’in harika yazılım ve analiz ekibi ile 2020 yılının son çeyreğinde süreçlerimizi geliştirmeye başladıklarını aktaran Narbay “ERP programına geçiş, kendi süreçlerinizi de gözden geçirip, programı anlayıp, geliştirmelerin birlikte yapılmasının sağlanacağı bir süreç. Biz de tam olarak bunu yaptık ve 2022’nin başında mağazacılık ve mali işler tarafını; 2023 yılında da Üretim dahil diğer tüm süreçlerimizi Nebim’e aktardık. Şu anda Nebim V3 ile perakende mağazalarımızı yönetiyor ve 650’ye noktamızda toptan satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. Boyner’deki 150 noktadaki konsinye satış süreçlerimizi takip ediyoruz, ihracat operasyonlarımızı yürütüyoruz, franchiselarımızı yönetiyoruz ve tüm bu süreçlerde bizim için en önemlisi Nebim’deki data bizim çok sağlıklı, birbiriyle tutarlı raporlar almamızı sağlıyor.” dedi.

“Nebim V3 gibi 360 derece bir program kullanılmasının ne kadar önemli olduğunu Üretim, Finans ve Satış ile ilgili bir bütünlük içerisinde yapabildiğimiz raporlamaların karar destek sistemimize verdiği katkı ile daha iyi anlıyoruz”

Özellikle yönetim tarafından anlamlı sonuçlar çıkarabilmek için 360 derece bir programın kullanılmasının ne kadar önemli olduğunu, programdan aldıkları Üretim, Finans ve Satış datalarının bir bütünlük içerisinde olduğu raporlarla çok daha net bir şekilde görebildiklerini söyleyen Narkonteks Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay, operasyonlarınıza uygun bir program seçmenin operasyonel süreçlerinizi kolaylaştırdığını ve verimliliğinizi artırmasında çok önemli bir rol oynadığını vurguladı.

Power BI’da geliştirmelerin başında olunmasına rağmen güçlü bir rapor seti üretilmiş durumda olduğunun, işletme verimliliğine ve karar destek sistemlerine çok ciddi katkıda bulunmaya başladığının altını çizdi.

“Nebim ile yürüttüğümüz süreçte yaptığımız geliştirmeler tüm endüstri için çok faydalı olacak”

Nebim ile yolculuklarının bu noktadan sonra çok daha keyifli bir hal almaya başladığını belirten Narbay, “Artık sadece sisteme veri girmek değil, sistemden çıkan verilerin bir küp çerçevesinde, istediğimiz gibi görsel bir karar destek sistemine dönüşmesi yolculuğu başladı ve ben bunu çok anlamlı buluyorum. Programın gelişimi henüz bitmedi, listemizde Nebim ekipleri ve Yılmaz Bey ile yapacağımız bir çok proje var, onları gerçekleştireceğiz. Tüm bu geliştirmeler eminim ki endüstriye de çok faydalı olacak. Ne kadar çok firma bu programı kullanırsa program çok daha fazla beslenecek ve gelişecek.” dedi

“Nebim V3 ve Üretim, tüm iş süreçlerimizi aynı platform üzerinde bütünleşik ve verimli bir şekilde yönetmemize destek sağlıyor”

Narkonteks Yönetim Kurulu Başkanı Toygar Narbay, sözlerini sonlandırırken, “Söylemeliyim ki, biz artık sadece üretim yapan, iki boyutlu bir kumaşı üç boyutlu bir ürüne çeviren bir firma değiliz; bunun yanında insan kaynakları, finansman, mali işler, raporlama, tasarım, AR-GE, inovasyon, satış, pazarlama, dağıtım, mağazacılığa kadar uzanan bir süreç, bunların denetimi, üretimi ve insan kaynaklarını yani 360 derece bir şirketi yönetiyoruz. Üretim sadece bu süreçlerin bir parçası. 

Dolayısıyla firmaların bu kadar kompleks süreçleri yönettiği, müşteri beklentilerinin bu kadar çeşitlendiği bir dünyada artık manuel sistemler veya çok farklı programları bir arada kullanmaya çalışarak, bunları entegre etmeye uğraşarak müşteri taleplerine cevap vermeleri ve aynı zamanda verimli ve para kazanan bir yapı kurmaları çok kolay olmayacaktır. Firmaların bu noktada beraber yürüyecekleri partnerleri doğru seçmeleri gerektiğine inanıyorum. Nebim tek platform çözümünü sunarak firmalara bu kararları almasında çok ciddi destek sağlayacaktır.” değerlendirmelerinde bulundu.

Demo Talebi

Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.

Demo Talebinde Bulunun

Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email